.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ناگفته‌هایی از پیشنهاد ناطق‌نوری به اصلاح‌طلبان

با گذشت یك هفته از فروكش كردن بحث‌‌ها درباره دولت وحدت ملی «محمدرضا عارف»، معاون اول رئیس‌جمهوری در دولت دوم خاتمی و از نامزدهای بالقوه اصلاح‌‌طلبان خبر از آن داد كه علی‌اكبر ناطق‌نوری، واضع تئوری دولت وحدت ملی، به او برای حضور در این كابینه پیشنهاد داده بود. عارف كه در یكی دو هفته اخیر بر تحركات، گفت‌و‌گوها و سخنرانی‌‌های خود افزوده، دیروز به دفتر خبرگزاری ایلنا رفت و در آنجا بود كه گفت: طرح دولت وحدت ملی اولین‌بار توسط آقای ناطق‌نوری در حاشیه یكی از جلسات مجمع تشخیص مصلحت با خود من مطرح شد، ایشان اسامی تعدادی از بزرگان را طرح كردند و گفتند كه با همكاری با ‌آنها به سمت تشكیل دولت وحدت برویم. بعد از آن، من موضوع دولت وحدت ملی را در بین دوستان اصلاح‌طلب مطرح كردم اما در نهایت به این نتیجه رسیدم كه این موضوع اصلا در جبهه اصلاحات، زمینه ندارد و برداشت این بود كه این طرح از ناحیه آقای ناطق‌ مطرح شده تا در نهایت به یك رئیس‌جمهور راست برسیم و همه به این جمع‌بندی رسیده بودند كه اجرای این روند به صلاح نظام نیست. وی با بیان اینكه «طرح آشتی ملی در مقطعی در رسانه‌ها مطرح شد كه به نظرم موضوع خطرناكی بود»، تصریح كرد: «خوشبختانه این طرح زود جمع شد اما بحث ائتلاف در چند ماه گذشته در گوشه و كنار مطرح می‌شود ولی به نظرم چه طرح وحدت ملی و چه ائتلاف ملی باید به این سوال پاسخ داده شود كه با چه كسی قرار است ائتلاف كنیم.»

گفته‌های عارف از آن‌رو اهمیت دارد كه در هفته‌های اخیر و به دنبال طرح دوباره بحث دولت وحدت ملی، حامیان احمدی‌نژاد به فرافكنی موضوع دست زدند و اصلاح‌طلبان را پشت پرده این طرح معرفی كردند اما گفته‌های عارف نشان می‌دهد كه ناطق‌نوری، به عنوان یكی از سران باسابقه جناح اصولگرا، نخستین طراح این ایده بوده است و از همان ابتدا هم خواستار حضور اصلاح‌طلبان در دولتی با عنوان «وحدت ملی» شده است. طرح این موضوع با چهره‌هایی چون عارف كه از سوی اصولگرایان به عنوان «افراد معتدل» در میان نیروهای اصلاح‌طلب شناخته می‌شوند، از همین زاویه صورت می‌گیرد. البته مذاكرات اصلی ناطق‌نوری در این زمینه مربوط به اوایل سال جاری و دیدار نوروزی وی با سیدمحمد خاتمی بوده است كه در آنجا ناطق‌نوری از خاتمی برای حضور در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری دعوت كرد و از همراهی طیفی از نیروهای دلسوز، معتدل و باسابقه جریان اصولگرا با وی در عرصه انتخابات خبر داد. با این حال، چنانكه عارف گفته؛ فراهم نبودن بستر اجرایی شدن طرح ناطق‌نوری در میان اصلاح‌طلبان خیلی زود روشن شد و به همین دلیل بود كه ناطق‌نوری چند ماه قبل از «در نطفه خفه شدن» شعار خود خبر داد. آنطور كه عارف در گفت‌و‌گوی دیروز خود با ایلنا مطرح كرده، نقد اصلی اصلاح‌طلبان بر طرح دولت وحدت ملی، اجرایی نبودن آن بوده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 3 دي 1387
بهتر است آقاي ناطق نوري را به دوران اتخابات 76 يادآوري نمايم كه چقدر اختلاف وفاصله در ديدگاه هاي ايشان وطيفي كه بعدها به دوم خرداد معروف شد وجود داشت اختلافات اساسي و عميق در آن زمان چيزي نبود كه به اين راحتي از بين برود حال چه شده كه ايشان متمايل به جريان اصلاحات شده اند؟آقاي ناطق عوض شده ؟ يا چپ گرايان ؟يا نكند موضوعات صنفي وياجريانات پنهان در كار است ؟كه ظاهرا در دولت نهم اين روابط نا آشكار به خطر افتاده است .ايشان روشن كنند كه اعتلاف در مقابل چه كسي طراحي شده است ؟ در مقابل احمدي نژاد كه شعاعر ناب انقلاب را احيا كرده وشجاعانه در عرصه ها ي بين المللي انديشه هاي امام وتوانايي هاي ملت ايران را به رخ مي كشد ؟ودر عرصه داخلي با تلاش شبانه روزي به فكر عمران و آبادي شهر ها وروستاها و مناطق محروم مي باشد؟ويا شايد هم اعتلاف در مقابل مردم طرح شده است چون هيچ دولتي تا اين اندازه مردمي نبوده ومردم نيز از هيچ دولتي تا به اين اندازه احمايت نكرده اند . استقبال مردم در سفرهاي استاني ازاحمدي نژاد( حتي در دور دوم سفرها ) بي همتا و غرور آفرين است . حال شما بگوييد اعتلاف عليه چه كسي برنامه ريزي شده است؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.094 seconds.